About Me

My Photo
Isteri kesayangan En.Lokman dan ibu yang anggun kepada 6 orang cahayamata,4 lelaki dan 2 perempuan.

FOLLOWER KESAYANGAN KU

Sunday, May 31, 2009

MELANGSAIKAN HUTANG

TAG 1, TAG NAMA JEPUN

Tag ni aku terima dari adik FRB yang comel tu, nasib baik sonang....

TRANSLATION:

A - ka----F - lu---- K - me---- P - no---- U - do---- Z - zi B - tu----G - ji----- L - ta----- Q - ke ----V - ru C - mi----H - ri ----M - rin ----R - shi ---W - mei D - te----I - ki -----N - to----- S - ari---- X - na E - ku--- J - zu ----O - mo ----T - chi---- Y - fu

Sama2 kita nengok ya apa bunyinya nama aku......nama pendek ajerlah ya.

SAL = ARIKATA

Hi hi comel jugak nama aku dalam bahasa jepun ni, sukeee......

Nama che Abang aku,

LOKMAN = TAMOMERINKATO

Ha ha.....kelakor macam tomato pulak bunyinya, cukuplah tu aku penat nih.

FRB, akak dah settle semua tu dik....harap puas hatilah ya.


************************************************************************************



TAG 2, tag ni aku terima dari kak yong kawan baru aku, susah gak tag ni soalan pelik plak tu, takpe aku cuba ya.......

1. If you can be an animal, what will u be?

Aku rasa nak jadi arnab, sebab dia cantik dan manja hi hi.....

2. If you robbed a bank, what do you want to do with the money?

Hish....taknaklah merompak, aku tak suke duit haram.

3. If you can teleport your self anywhere in the world, where do you want to be? why?

Nak telepot diriku sekeluarga ke tanah suci Mekah, tapi tak berkemampuan lagi duit simpanan tak cukup2, makin kurang adalah sejak che Abang sambung belajar ni. Aku teringin menjejak kaki ke Mekah untuk menunaikan rukun Islam ke 5.

4. If you know that you are dying, what is the last meal that you want? why?

Masa tu taknak makan apa dah, cuma nakkan amalan jer..... doa anak2 dan saudara mara, supaya dipermudahkan urusan disana. Seram aku tau...................

5. If you can only kill one person in this world, who is the person? why?

Napee.......lah nanya soklan camni, aku ni usahkan nak membunuh orang, nengok darah gigi pun dah menggigil.

6. If you can choose either to have more than 24 hours a day or can live more than 100 years, what is your choice? why? hah?

Cukup dah 24 jam tu, aku jerk yang selalu kalut. Kalau boleh taknaklah hidup sampai 100 tahun, nanti menyusahkan anak cucu cicit plak, tapi kalau dah tertulis camtu aku terima jerlah. Aku bersyukur jika dipanjangkan umur, dapatlah melihat anak2 berjaya dalam pelajaran dan kehidupannya masing2.

7. If you can date celebrities, who is that person? why?

Dulu2 aku minat kat Acis, sekadar minat ajerlah tak ada date2 ape pun.....sekarang dia pun dah kawin dengan sheila majid dah ada anak pun.

8. If you can only have 1 thing in this world, what should that be? Why?

Aku kalau boleh nak........mesin buat duit kot......he he he....sebab aku suke shopping, bila aku rasa nakkan sesuatu, buat jer duit banyak2 dan menyopping sepuas hati aku, boleh gitu.

9. If you have the opportunity to tag 7 of your friends, who are they? why?

7 orang yer, aku nak 7 orang yang aku sebut ni bersedia jawab ya....

[-suziey-]

FRB

mektie

mamaqaseh

ena

mamasyaza

Gieyana

Sape2 diatas yang dah buat tag tu sila abaikan yerk.

Kak yong, sal dah buat tag ni dengan gigih tau.....harap dah berpuas hati ya......
****************************************************************************************************************

TAG 3, TAG GAMBAR KEYCHAIN

Tag akhir ni aku terima dari adik neezareef yang cute tu, makaseh ya dik...kak sal cuba buet ni, nasib baik sonang kalau susah maunya poning akak nak menjawabnya.

1. ambil gambar keychain yang ada pada kunci kereta/motor/van/lori atau apa-apa sahaja kenderaan. (kunci rumah/office tak aci ok)
.


Ok dah, aku tepek keychain kunci unser dan kancil jerk, motor pun ada tapi masa aku snap gambar ni motor takde adik aku pinjam.

2. buat ulasan lanjut tentang keychain korang.
Keychain kunci unser tu saje jerk aku letak gambar shin chan tu, sebab anak2 sukeee....keychain kunci kancil tu pulak untuk penyokong manchester united, kancil ni che Abang aku selalu guna untuk ke kuliah.

3. nyatakan juga jika ada memori atau kenangan indah pada keychain tersebut.
Sebenarnya takde apa2 memori atau kenangan indah pun pada keychain tu, saje jerk...kalau tak letak keychain nampak dogel plak kan......keychain tu beli kat jusco jerk.

Dah selesai semua tag aku, maka selesailah hutang aku dengan korang ya. Dengan ini senang sikit hati aku bila balik bercuti kat kampung nanti. Ada satu lagi tag gambar masa kecik belum selesai sebab gambar kecik aku dok kat kampung, sorry ya cutemiut.....nanti kak sal buat okey.....

8 comments:

  1. alamak kak arikata..xbersedia la nk jwb tag..ekek:D

    ReplyDelete
  2. [-suziey-],
    Jawab jangan tak jawab,hentam ajerlah labu....

    ReplyDelete
  3. hehehhe nanti ena buat ye kak...
    sonot ni..sonot ihiks..

    ReplyDelete
  4. kak..tq jwb tag sy..hehehe...tomey la ade keychain sinchan..br td sy npk kunci motor dak opis ni ade sinchan..skali akak nye kunci pn ade..ekekekke...

    ReplyDelete
  5. Hehe Kak Arikata..sabo jer laa kan nma Jepun tue kalakar jer bunyinya hehe..
    Meaksih coz sudi tag sya yea Kak..Luviu..t sya wat ea

    ReplyDelete
  6. Ena,
    Bagus2 macam tulah....buat yer...

    ReplyDelete
  7. neezareef,
    ye ker....glamor sungguh shin chan ni ye.

    ReplyDelete
  8. Mama Qaseh,
    buat yer dik....jangan malas2 nanti kena cubit,he he...

    ReplyDelete