About Me

My photo
Isteri kesayangan En.Lokman dan ibu yang anggun kepada 6 orang cahayamata,4 lelaki dan 2 perempuan.

FOLLOWER KESAYANGAN KU

Friday, May 15, 2009

AKU ADA PEMBANTU

Salam uols,
pejam celik pejam celik dah hari jumaat , aku rasa baru jerk hari minggu besok cuti pulak, bagi orang yang berkerjalah kan......bagi aku kat rumah ni hari minggu ke hari biasa ke sama jerk tak henti2 buat kerja, uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......tolong aku................

buruk sungguh perangai aku nih, kalau boleh semua benda aku nak buat, semua perkara aku nak sempurna. Nasib baik tangan ada 2 kalau ada empat tak tahulah, mungkin dah lama terbelit,ekekekeke....

Mula dari bangun tidur sampai nak tidur balik, tak henti2 buat kerja. sekarang ni tengah siapkan langsir aku, lepas tu nak siapkan yang adik aku punya pulak untuk sebuah rumah, dia nak naik rumah baru.

rutin seharian aku sebelum mula menjahit, aku kemas rumah dulu. Aku memang pantang kalau rumah bersepah, nasib baik anak2 aku paham apa yang aku tak suka, diorang tak pernah buat sepah. kalau nak sepah kat dalam bilik diorang jerk itupun kalau aku tak cek, kalau aku cek memang kena dengan aku,sebab tu diorang tak buat.

Inilah pembantu aku, rajin sungguh buat keja. Bagus anak2 aku nih, ringan sikit keja aku, kecik2 dah pandai nak menolong mama. kowang perasan tak dah seminggu dok pakai baju bola tu, belum sempat kering dah pakai balik kalau tak bagi melalak pulak. Satu malam tu, jam 1 pagi dia tak nak tidur lagi, aku buai pun taknak, rupanya nak pakai baju bola. terpaksalah sidai bawah kipas, dah kering sikit2 terus pakai, jam 1.30 baru tidur, haru sungguh si Aying ni kan.

Layan jerk kegiatan diorang kat rumah ni okey.......





Aku tak suruh tau, diorang yang gatal nak main benda tu. Main jerlah Eam selagi kau larat, larang pun bukannya dengar, buat sakit tekak aku jerk.

9 comments:

  1. bagusnya si pemotong rumput ituuuu...hihi.penuh gaya sekali.Rajin3..

    ReplyDelete
  2. kak sal, alang2 suruh je potong rumput tu

    ReplyDelete
  3. k tie,
    sorang ni memang rajin,kalau babanya nak potong rumput dialah tukang sapu rumput,suka betul buat keja macam ni.

    ReplyDelete
  4. FRB,
    Bukannya nak potong rumput,main jer lebih berlagak nak jadi orang besar.

    ReplyDelete
  5. wah..kemain para pembantu...rajin2 belaka

    ReplyDelete
  6. waa bgus la kak sal..untung ade anak yg paham bahasa xbuat sepah..huhuu..sy pn cam kak sal..xsuka sepah2 ni..tensen la..

    rajin anak akk yek:D

    ReplyDelete
  7. salam sal..rajin2nya anak bujang ko..
    patut dilatih sedari awal..nanti leh jadi suami yg mithali..baru ler bahagia rumhtangga..

    suka tgk bdk2 rajin camnie

    ReplyDelete
  8. wah bagus la kan kak, ada pembantu yg blh diharapkan

    ReplyDelete
  9. Sebenarnya kerja mengemas rumah adalah tanggungjawab bersama seisi keluarga baik suami, isteri dan anak-anak mesti bekerjasama.........

    ReplyDelete