About Me

My photo
Isteri kesayangan En.Lokman dan ibu yang anggun kepada 6 orang cahayamata,4 lelaki dan 2 perempuan.

FOLLOWER KESAYANGAN KU

Wednesday, February 17, 2010

PANTAI BATU BURUK

Salam,

Cuti aritu sajer jalan2 kat tepi laut, sambil menikmati keindahan pantai batu buruk yang tersohor di kuala terengganu, dah lama aku tak datang sini memang banyak perubahannya. Kali terakhir datang tak silap tahun 1994, lama betul kan...........

Pantai yang indah dan bersih, sampai pun dah petang kejap jer, anak2 tak puas main, kalau ikutkan aku memang tak sukee ke pantai ni, salah satunya kat dalam keta penuh dengan pasir, balik rumah pula kena siram pulak pakaian anak2 sebelum masuk mesin basuh leceh, silap2 kat dalam rumah habis berpasir, sungguh aku tak sukee.

Layan gambarnya,





Makan jagung bakar sambil menikmati angin petang best jugak kan............lepas makan2 aku pun balik, dah mangrib rupanya tak perasan hari dah senja. Seronok jugak la sambil mengimbau kenangan lalu, masa tu datang bawa anak satu, sekarang hambik kau berderet macam keretapi, hi hi.......

Daaaaaaaaaaaaaaaaa........................

Wednesday, February 10, 2010

KELAS CUPCAKE

Salam,

Gambar kenangan semasa kelas cupcake aritu, baru berkesempatan tepek kat sini, sekarang ni tengah bersemangat mempraktikkan diri buat cupcake pulak, insyaallah jika ada masa banyak lagi benda yang aku ingin belajar untuk menambah ilmu didada, mana tau kan esok2 anak nak bertunang ker.... kahwin ker....... boleh buat sendiri kan, chewah.....





Amacam cupcake yang aku buat tu, ok tak??? Ini juga salah satu hobi aku, sukee sangat buat benda yang memerlukan deco2 macam ni, bila dah siap terasa puas sangat tak dapat digambarkan.

Layan gambanya yea.................




Jeles aku dengan ida dari ida bakery, maaf ya ida, sal kagum sangat dengan dengan kebolehan mu dalam bidang masakan ni, pendek kata serba boleh. Sal memang berhasrat nak belajar dengan ida dari dulu lagi tapi tak tau nak carik rumahnya, last2 jumpa yang dekat ambik ajerlah.

Sampai sekarang dah pindah ni pun dok simpan hasrat tu, bila la agaknya boleh jumpa ya ida, sal nak belajar cistart ni, sebab sukee sangat makan sambil buat bisnes kan......

Ok....sampai jumpa lagi.

Daaaaaaaaaaaaa...............................

Tuesday, February 9, 2010

KENANGAN BIRTHDAY AYING DI KL

Salam,

Kenangan di rumah lama birthday Aying 08.1.2010 yang lalu, kira birthday terakhir Aying kat sini lah kan........ aku jemput kawan anak2 dan jiran sebelah menyebelah jer, majlis yang biasa2 saje. Masa tu aku tak sempat nak tepek lantaran sibuk dok kemas barang nak pindah rumah.

Masa ni kat ruang tamu belum kemas lagi, hari terakhirlah kiranya, esoknya aku pun kemaslah barang2 kesayangan ku itu dengan rasa sedih, entah kenapa sayang sangat nak tinggalkan rumah itu, huh huuuuuuu..................

Itu cerita lama aku, sekarang ni kena buka lembaran baru kat sini pulak, sampai sekarang tak habis buka bungkusan lagi, hari minggu asyik sibuk nak balik kampung, katanya dah dekat dengan kampung kan.........perjalanan makan masa 2 jam setengah jer, apalagi gatallah bontot ni, silap2 kalau gaduh pun boleh aku lari balik kampung, kih kih kih.................acah jer..........selisih.

Layan gambor kenangan itew......................








Semoga semua kenangan di rumah lama itu menjadi satu sejarah, aku tepek sikit jer malas la pulak, amacam ok ke ko kek coklat yang aku buat tu??? heh heh......menu diatas aku buat soto jer.......masa tu tengah pening macam2 dok pikir kat dalam kepala aku tu, mujur boleh masak lagi.

Daaaaaaaaaa..............................

Thursday, February 4, 2010

RINDUNYAAAAAAAAA................

Salam,

Yabedabeduuuuu...............hari ni dapat juga aku melepaskan rindu yang telah sekian lama terpendam, chewahh......rindunyaaaa......pada kawan2 semua yang ku cayam, korang tak rindu ker???.....hi hi......ada ker yang rindukan aku ni, takpalah yang penting aku dah kembali berblog setelah sekian lama menyepi dek kerana kesibukkan kemas umah,urus anak2 kesekolah baru dan urus bisnes kat tempat baru, heh heh.......

Untuk pengetahuan semua coustomer2 yang belum tahulah kan.....bahawa sekarang ni de'sal sweet lovely dan de'sal collection koleksi langsir terkini sekarang ni telah berada di kuala terengganu, jadi bagi warga terengganu yang ingin membuat tempahan atau belajar coklat homemade sila sms atau email yang tertera di atas.

Syukurlah semalam baru dapat tenet, lembat betul. Hari ni dah tak menyempat2 nak berkongsi cerita dengan korang semua, almaklumlah kan dah 3 minggu sunyi sepi takde tenet, payah nak berurusan, hati ni takyah ceritalah meroyan dah rasanya.

Aku biasa2 jer kat sini, oklah jugak baru nak menyesuaikan diri di tempat baru la katakan........senang2 aku tepek gambor umah kat sini pulak ye........bila nengok gambor umah lama kat blog ni terasa sayu pulak, hu hu..........................entah kenapa aku sukee sangat dengan umah lama tu.

Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.......................