About Me

My photo
Isteri kesayangan En.Lokman dan ibu yang anggun kepada 6 orang cahayamata,4 lelaki dan 2 perempuan.

FOLLOWER KESAYANGAN KU

Tuesday, May 12, 2009

MINUM PETANG

Selamat petang semua,
Kowang dah minum petang? aku bukan setakat minum jerk, makan petang lagi. Errrrrkkkkk, alhamdulillah......baru lepas makan ketupat sotong ni ha. Petang ni aku merajinkan diri berpeluh kat dapur masak ketupat sotong versi kelate ni, ampun ore kelate kureng sikit kemerahannya, ini pun dah manis amat. Aku kurangkan sikit manisnya, takut kena kencing manis pulak.

Layan jerk ketupat sotong aku yang tak seberapa nih.



Kalau kat kelate punyalah manis, dengan air gulanya pekat likat. Aku tak suka manis nak jimatkan gula dan gula melaka kaedahnya. Buat 16 ekoq jerk, dapat 2 ekoq sorang, hi hi....jiran2 hidu bau ajerlah.......

9 comments:

  1. kak sal, ni mmg masakan org kelatan kan. frb penah tau menu ni. tp xpenah rasa. mcm sedap jek tngok

    ReplyDelete
  2. owh gini rupanyer..nmpk cam sedap..tp klu manis sy pun kurang gemor.

    klu tganu ketupat sotongnyer kuah santan putih..lemak2 gitu

    ReplyDelete
  3. kasila resipi...tp kan cam pelik je sotong mkn cara manis..hmm bole ke trima ek..hehe:p

    ReplyDelete
  4. salam ziarah,

    amboi sedap nyer sotong tu.. dah lama tak makan, dulu masa dok ganu selalu le makan..

    link anda kakyong masukkan di Catatan Ibu
    kakyong72.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. versi kelantan akak tak pernah rasa, kalau yang trengganu tue akak suka, sebab tak manis,rajin betul sal ni..memasak!!!

    ReplyDelete
  6. atty lom penah makan lagik..ketupat sotong

    ReplyDelete
  7. Mcm sdap jer tue Kak..tp sya xpnh mkn..ni laa 1st time tgk ketupat Sotong..share laa resipinya Kak hehe

    ReplyDelete
  8. salam ziarah kembali. Teley air liur tengok tupat sutung tuh...lamonyo tok masok tupat sutung..

    ReplyDelete
  9. waaaaaaaaaaah...faveret makan ketupat sotong....sedapnya...pergh...menjilat jari.....sampai pinggan pun kasik jilat licin2....
    hehehe
    terliur plak..tapi tak tau caner nak masak..wakakakakaka
    takpe2..balik weekend nie boleh request dekat mak..

    ReplyDelete