About Me

My photo
Isteri kesayangan En.Lokman dan ibu yang anggun kepada 6 orang cahayamata,4 lelaki dan 2 perempuan.

FOLLOWER KESAYANGAN KU

Monday, May 4, 2009

WEEKEND AT A' FAMOSA

Salam semua,
Hari ni semua dah keja semula kan, bagi aku keja ke cuti ke sama je tetap bekerja kat rumah ni.
Sabtu hari tu kami sekeluarga pegi bercoti-coti kat A'Famosa ni ha, saje bawa anak2 mandi.

Setibanya di sana, harus snap benda ni dulu. Itu sudah semestinyalah, bukan apa saja nak buat kenang- kenangan sebagai bukti kami dah sampai ke sini.


Ni masa dalam perjalanan, Aying dengan muka kemeknya. Suka sangat bergambar budak sorang ni, selalu suruh ambik gambar dia.


Setibanya di sana haruslah beli tiket dulu, hari tu punyalah ramai orang dari pelusuk mana ntah, lenguh kaki aku ni menunggu che abang. Alang2 tu bergambar dululah, cisssssss menyebuk sungguh mamat sorang ni, dah le.......sabar2 tak baik mengata orang kan........

Bagi sape2 yang belum datang sini, tempat mandi kat sini best gak, luas dan menarik seolah-olah macam berada kat tepi laut dan kat air terjun sekali. Cuma yang tak bestnya masa bayar tiket tu aje, ada mahai sikit le..... Hari minggu dewasa(13 thn ke atas) rm40 sorang, kanak2(4-12 thn) rm35. Hari biasa dewasa rm35, kanak2 rm30. Bagi aku yang anak ramai ni ha.....botak le kepala che abang aku ni.



Haaaa.........tu dia...... inilah peel budak2 ni belum ape2 dah rembat itulah inilah, barang2 kat sini tau2 ajelah, air mineral kecik tu pun dah rm 3.oo sebotol yang lain2 usah ceritalah.


Bersiap sedia nak mandi, tapi......anak2 aku ni tak suka baju mandi yang seksi meksi tu, bila dah jadi anak dara dan bujang ni kan, lagi taknak. Masa kecik dulu tak kesah la kan. Kalau beli pun buang duit jer....geli katanya. Lantak le asal dia selesa udah.....

Layan gambar mandi manda ni dulu ya.......









Ha ha ha...Aying dengan cara dia, kakak dan abangnya dah penat layan dia kat dalam kolam tu. Tinggallah Aying sorang2 kat situ, asal ada air tak kesah apa pun. Asyik sungguh dia main air, sekejap meniarap, sekejap duduk, nasib baik ada tempat budak kecik ni.


Aying yang kesejukkan, bukan main susah lagi nak ajak naik. Main2 juga, tapi makan harus makan, walaupun rasanya tak berapa nak shedap, telan ajelah.....aku rasa macam makanan kat hospital plak, tak rasa apa pun, mentanglah makanan free. Nak tahu tak sebenarnya kat sini nasi free je, di kira pakej.






Lepas makan2 semua sambung main lagi, jam 5 kami bertolak balik KL, aku tak mandi.....sebenarnya mak datin ni teringin sangat nak mandi ekekekeke....... tapi memandangkan harta2 yang ada tu takde sape nak tunggu, maka tak tercapailah hasrat aku nih,hu hu.....

Lain kali datang lagi ya bang.....




Harus bergambar kenangan kat sini dulu, Along dengan Eam sibuk nak bergambar dengan ular sawa ni, eeeeeeeeeeeee geli aku. Eam frust sebab dia nak pegang kepala ular tu tapi along yang ambik dulu, muahahahahah....takpelah eam...bukannya lawa pun...





Masa nak balik tu, sempat lagi bergambar dengan orang utan ni ha.....aku geli campur takut dengan binatang ni, siap pegang bahu aku lagi tu. Di buatnya cekik leher aku naya......

Masa tu aku rasa nak lari aje, tapi aku tahan sebab ramai orang kat depan tu, anak2 aku yang 2 orang lagi tu taknak bergambar dia takut. Aku pun takut, buat2 berani jer.....he he he...bergambar dengan orang utan ni pun kena bayar rm15 sekeping tau.

Lepas tu kami pun balik, penat dah sehari kat sana. Sampai rumah dah malam, terus mandi makan2 dan tiduq. Daaaaaaaaaaaa.......

10 comments:

  1. waaa sonotnye main air..ramai gk org eh kak sal..cuti kot,...sy gk xpnh smapisitu..ekek:D

    ReplyDelete
  2. Hihi...Senyum nyer orang utan itu. Kelako2.Muahahhaha...Siap kena peluk tu....bukan senang tau nak kena peluk dengan orang utan sal.Bayar tuuuuu.....hihi,Anw...best jalan2 ye...ekeke...

    ReplyDelete
  3. uihhhh...nsb bek sy x jd g mlaka sbtu lpas..klu x...leh jumpa ek...hisy!!!bestnya...g jalan2 kt melaka...:)

    ReplyDelete
  4. wahh bestnyer..kita x pernah smpai sini pon...price dier reasonable tak?

    ReplyDelete
  5. ohhh...pergi senyap2 jer ..tido kat situ ke??? Selalu dengar cerita kawan2 banglo kat situ ada keluarga kak ponti....

    ReplyDelete
  6. maintain lawo je ibu nie wpn anaknye 6org..kagum lah...

    sonok mandi manda nih...x join skali ke

    ReplyDelete
  7. Wah bestnya kak..Aying hepi sgt npknya tue kan..hehe pndai plak org utan tue siap pgang bahu akak lgi bgambo hehe

    ReplyDelete
  8. ooppss.. mahal gak tiketnya ya kak.. sekali2 g blh la kan..

    ReplyDelete
  9. wah datang melaka jln2....best jugak afamosa ni...tp tempat mainan tak byk sgt...

    ReplyDelete
  10. kak sal, kita ni selalu xde jodoh. haritu kt nilai. ni kt melaka plak kita sama2 pegi.. lain kali kalo ada rezki leh jumpa ek

    ReplyDelete