Daisypath Anniversary Years Ticker

About Me

My photo
Isteri kesayangan En.Lokman dan ibu yang anggun kepada 6 orang cahayamata,4 lelaki dan 2 perempuan.

FOLLOWER KESAYANGAN KU

Saturday, April 4, 2009

KITA MERANCANG TUHAN MENENTUKAN

Pertama sekali aku nak ucapkan takziah kepada keluarga biras aku kerana ayahnya telah kembali kerahmatullah subuh tadi, al-fatihah.

Aku terkejut mendengar berita itu, kerana sebelum ni arwah sihat walafiat, malam tadi arwah dikatakan terjatuh lalu dibawa ke HKL untuk rawatan, dan didapati tenat kerana otaknya tidakberfungsi. Arwah sebenarnya datang kerumah anak lelakinya di sentul untuk majlis kenduri anak perempuannya, majlis belah pengantin lelaki ari ni.

Inilah yang dikatakan takdir, ia datang tanpa di duga. Kita sebagai manusia hanya mampu merancang tapi yang nyata... Allah yang menentukan segala2nya. Kejap lagi aku akan ke HKL nak melawat, sebelum di bawa balik ke kelantan untuk di kebumikan di sana.

Majlis kenduri rumah pengantin lelaki tetap berlangsung, nak buat macammana kan...bukan di pinta semua ni berlaku, tapi aku tak pasti .....mungkin pengantin perempuan tak dapat pegi dan semua rombongan belah perempuan akan balik ke kelantan hari ini untuk urusan pengkebumian.

5 comments:

  1. betul tu kan kak, kita merancang.. tuhan yg menentukan... al-fatihah utk arwah.

    ReplyDelete
  2. fatihah utk arwah dan salam kenal utk sal...tokey topup yer..hari ni saya jumpa ramai businesswoman...cita2 1 hari nanti nak jadi businesswoman jugak..jemput datang umh..

    ReplyDelete
  3. Alfatihah buat keluarga arwah....hidup dan mati pasti...Hanya Allah yang tahu

    ReplyDelete
  4. takziah...moga rohnya di tempatkan bersama orang2 yg beriman.amin...amin..

    ReplyDelete