About Me

My photo
Isteri kesayangan En.Lokman dan ibu yang anggun kepada 6 orang cahayamata,4 lelaki dan 2 perempuan.

FOLLOWER KESAYANGAN KU

Wednesday, April 8, 2009

AKSI AYING PART 1

Salam uols, n3 aku kali ni nak story mory pasal Aying plak, aksi di bawah ni masa kat pusat sains negara ari tu, maaf ya gambar terbalik sikit, tukang yang ambik gambar tak perasan plak. Tak apa lah ya....sesekali buat senaman leher tak salah kan...he he..

Gambar di bawah tu tempat khas untuk kanak2, di lantai pintu masuknya ada gambar2 binatang, bila di pijak ia akan berbunyi, kalau pijak gambar burung maka berbunyi burunglah ia. Anak2 aku tak lepaskan peluang terutama Aying, dalam banyak2 bunyi, ada satu yang dia paling takuttttttttttt sekali nak tahu.....haaaaa...layan video kat bawah ya...


video

Gambar yang satu lagi ni Aying sedang mengaji, mula2 elokkkkk mengaji, lepas tu.... lain plak jadinya, apa2 pun aku bersyukur kerana dengan umur yang baru 2 tahun dia boleh menguasai semuanya. Semalam masa aku dok mengadap laktop, Aying datang mengacau, dia suka main benda alah ni, siap tengok blog segala. Aku gerammm...aku pun jeling buat2 marah, nak tahu Aying cakap apa, "mama.....jangan jeling Aying...nanti Aying jerit (menangis)". Ha ha ha ha... che abang aku yang ada kat situ gelak bagai nak rak.

Ari tu... aku tak masak, che abang aku tanya nak beli apa malam ni, dengan cepat Aying jawab, "baba....beli nasi goreng pataya Aying dua". Itulah Aying, tak pernah diam, ada je ayat dia yang mencuit hati, kat rumah dia suka belajar, pantang nampak pen dengan kertas, abis dicontengnya. Ajak tidur pun taknak,"Aying nak buat keja nih" jawabnya.

Aku nak kongsi dengan uols ni, pernah tengok tak ubat minda untuk kanak2 namanya ADI-Q yang adi putra punya, dalam satu kotak ada 2 botol, satu untuk memori, satu lagi untuk sains dan math, harganya rm 40 sekotak. Sesekali terfikir juga...kesan ubat ni kot....nantilah aku akan update gambar ubat tu nanti ya....sape2 yang nak cuba bolehlah hubungi aku.

Layan video skit...

video

2 comments:

  1. alahai linn takleh tgok lah video nie... byk kali refresh.... huhhuhuhu

    ReplyDelete
  2. heh...heh.. lawak ler.. aying ni.. baru 2thn dah blh ngaji ya.. wah bagus la kak.. ubat apa tu

    ReplyDelete