About Me

My photo
Isteri kesayangan En.Lokman dan ibu yang anggun kepada 6 orang cahayamata,4 lelaki dan 2 perempuan.

FOLLOWER KESAYANGAN KU

Sunday, April 12, 2009

MANDI HUJAN

Wah! wah! wah!.....asyik sungguh budak berdua ni main hujan yerk....sape suruh?? pandai2 ya, tengok2 dah basah lencun, siap kau.....

Masa tu, aku tengah lunch dengan che abang kat dapur, diorang awal2 lagi dah makan. Patut le aku dengar gelak2 je kat luar rupanya dok main hujan, kalau minta izin tak akan aku bagi punya...pandailah kau yaaa....

Aku dari dapur terpekik-pekik tak mau bagi mandi hujan, sedang aku tengah dok sound tu, aku tengok che abang aku gelak. Aku tanya, abang gelak apa? dengan geli hati dia jawab, alaa......kita dulu pun lagi teruk, bukan main hujan saja, siap mandi sungai lagi. selagi tak merah biji mata, tak naik punya.....kalau main hujan tu, siap gesel2 tanah lagi nak kasik licin supaya senang nak meluncur.

Cehh...naik lemak le si hero tu, yang sebenarnya aku pun geli hati gak, memang ya....aku dulu belum lagi hujan turun, dah bersedia buka baju segala. Kalau mandi tu, berlari sana sini tak ingat dunia. Tapi sekarang bila tiba giliran anak, tak boleh plak. sungguh tak adil kan....kesian anak2 sekarang itu ini serba serbi tak boleh, sungguh kejam mak bapak sekarang ni ya....

Kali ini aku bagi peluang, lain kali....kalau minta lagi, haa....aku bagi upah kat bontot tu. cubalah kalau berani.

Tapi semua ni untuk kebaikkan mereka juga, anak2 kena faham....dulu lain sekarang lain, banyak perbezaannya.

Nampak orang snap gambar dia tu, mulalah buat lawak.





Haa......gambar yang kat atas tu, gaya orang tengah frust kena marah muahahahhh....rasakan, mandi lagi, kalau demam sape susah??? aku..... jugak.



Ish ish ish...yang kecik pun nak join sekali ke......

Lepas hujan reda, che abang aku keluar pegi beli roti tempayan ni haaaa......asyik lapoooo ajer, yang mandi hujan tadi aku suruh pegi mandi cuci badan dalam bilik air. Siap baru aku bagi makan. Ambik sorang satu ya....yang kat atas tu aku kongsi dengan che abang le.....nyum...nyum...

7 comments:

  1. heh..heh..budak2 memang ske kan kak.. diaorg apa peduli demam ke tak.. jgn kata anak akak, budak bulat mirul tu pun amat ler skke main ujan.. kita ni duk risau je kan..

    ReplyDelete
  2. wah bergumbira budak2 tu main hujan.... linn pun pernah gak bg budak dua ni main hujan..punyerlah suka..sampai kecut mencutt...

    akk sedapnyer roti tu... linnhari tu sblm diet kan tiap2 mlm mesti mkn roti tempayan dgn ayam tu... huhuhu

    ReplyDelete
  3. Cutemiut, memang hobi bebudak kan...suke main hujan.

    Ciklinn,akak tak pernah rasa erti diet ni, semua makanan akak bedal.

    ReplyDelete
  4. amboi2 mandi hujan ye, nak kena nih.... hurm... nak tumpang sekaki boleh heh heh

    ReplyDelete
  5. best wooo mandi ujan..dh bebelas tahun rasanyer saya tak mandi ujan..heheheee

    best la menu ptg tu kak...anto le kt Jb ni cket

    ReplyDelete
  6. wah..lepas mandi hujan tunjuk gambar makanan..mmg berselera habislah hehe..

    tak beli apa pun lagi huhu...hanya takat beli baju utk pakai kat sini pasal bawak sikit je..tp cari yg murah hehe..takat belasan ringgit je huahuahua..nasib baik ada yg muat.

    ReplyDelete
  7. Hehe kiut la si Aying pn join sma yea..tkt dmam jer kan bdk2 kna hujan..kita dulu2 memg lasak kn Kak Sal..tk sma dulu n skrg..
    Lma tk kna roti tempayan tue..sdappp

    ReplyDelete