About Me

My photo
Isteri kesayangan En.Lokman dan ibu yang anggun kepada 6 orang cahayamata,4 lelaki dan 2 perempuan.

FOLLOWER KESAYANGAN KU

Friday, April 24, 2009

DAH MERDEKA YEY YEY.......

Salam uols,
Hari ni adalah hari yang mengembirakan che abang aku, dengan berakhirnya exam hari ni maka merdekalah dia selama lebih kurang 2 bulan you....lama tu, Maka aku pun sonot sangatlah kalau che abang dok kat rumah aje kan, dapat tolong aku apa2 yang patut dan aku pun dapat siapkan kerja aku dengan cepat , taklah hari2 terkejar2, penat tau....

Niat aku yang pertama sekali nak ganti puasa aku yang dah lama bertangguh ni ha, hai.....lomah rasanya kalau ingat nak puasa ni, dahle banyak giler. tak habis2 aku ganti ya, tiap2 tahun aku ganti masih tak habis2 jugak.

uols nak tahu kenapa masih tak habis2? ceritanya lebih kurang camnilah, pada bulan puasa tahun 2004 gitulah, baru masuk hari ke- 2 puasa tiba2 je aku keguguran, masa tu aku peknen 4 bulan. Panjang ceritanya malas plak aku nak mengarang ni, aku pendekkan cerita ajelah.

Dulu2 aku pernah cakap2 dengan che abang, sejak aku kawin dan beranak 5 dulu, aku dapat puasa terus dan takyah susah2 ganti puasa, almaklumlah kadang masa puasa kita peknen, adakala lepas bersalin tak datang bulan lagi, macam2lah yang nyata selaluya umur anak aku 1 tahun lebih baru datang bulan, sekali datang terus ter....plak jadi aku dapat puasa dengan baik masa tu.

Masuk je tahun 2004 tahun seksa bagi aku, baby dalam perut aku disahkan meninggal dan terpaksa dikeluarkan segera, 28 hari tinggal puasa, ambik kau...........ada sape2 nak tolong ganti takkk.........sampailah sekarang ni tak habis2 lagi aku ganti tau.

Macammana nak habis kalau tiap tahun asyik dok tambah2 lagi ni, aku ingat nak habiskan juga tahun ni, kebetulan che abang aku cuti ni dapatlah tolong2 aku kat dapur tu, aku bukan malas tapi terlebih manja skit ekekekeke...... Ni yang leceh ni, kita puasa tapi kena masak juga, anak2 balik nak makan. Kalau bulan puasa sonot plakkan.

Tak sabor rasanya nak mula puasa ni, nak lansaikan hutang2 aku yang dah lapok tu, kalau aku puasa siaplah...... macam2 aku teringin nak makan, mengalahkan orang mengidam plak.

Aku ciauuuu.......dululah banyak keje ni, nantikan n3 aku lepas ni partern langsir plak. untuk abang, Selamat bercoti ya bang. daaaa.....

5 comments:

  1. akak..
    kiter pun tak berganti lg pose thn lepas walaupun 5ari jek uhuks... tak berkesempatan sbb terpeknen plak heheheh..
    nanti lg la liat nak ganti cuz meletop bulan pose huwaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  2. waaa byknye posa nk kena ganti..caiyok2 kak..ganti cepat..nk raya dh ni..ekekek:D

    sy pn cenggitu..bila posa mula la ngidam memacam:p

    ReplyDelete
  3. insyallah sal..ko pasti boleh melakukannya..caiyork sal

    ReplyDelete
  4. a ahlah, kak tie pun tak gantilah...pasal cam lupa ingatan nih....hihi

    ReplyDelete
  5. salam kak sal..Insya-Allah buleh ganti poso tuh.. saya pn kira nasib baik, skit je..

    ReplyDelete