About Me

My photo
Isteri kesayangan En.Lokman dan ibu yang anggun kepada 6 orang cahayamata,4 lelaki dan 2 perempuan.

FOLLOWER KESAYANGAN KU

Wednesday, April 15, 2009

AIR OH AIR

Hari ni adalah hari yang haru bagi aku, pagi tadi aku nak cuci pinggan tiba2 je bukak paip takde air plak, biasanya diberi notis dahulu, ni takde apa pun ade ke patut. Dahle dalam sink penuh dengan macam2 ada, faham2lah ya....

Nasib baik ari ni che abang aku ada kat rumah, dialah yang tolong isteri kesayangan ni ambik air dalam bilik air tu bawa ke dapur dan cuci pinggan sekali, cayang abang....selalu pun takpaaa... Nasib baik air kat tangki ada lagi, petang nanti tak taulah.

Hari ni aku arahkan anak2 aku mandi kerbau aje, susah tau kalau air takde. Lagi2 aku yang anak ramai ni haa...poning den. Sampai bila nak ada air pun tak tau, kalau sampai besok nayaaaa aku.
harap2 taklah ya....

Lunch tadi aku masak nasi goreng simple je, itu pun dah kira syukur dah dengan air yang takde ni. Malam nanti akan aku masak kat kedai gamaknya, hish....susah betul la macam ni berlagak sungguh, baru sekejap air takde dah sebuk. panggggggg...untuk diri aku.

Tetiba insaf.....terfikir juga macam manalah agaknya nenek moyang kita dulu ya...dahle letrik takde, nak air satu baldi pun susah kena ambik kat perigi lagi. Kita sekarang ni dah banyak kemudahan nak senang lagi kan.....

Inilah dia nasi goreng aku tadi, layan jerlah.....


4 comments:

  1. Takde air ye...mai bentonglah.Leh mandi sg lagi hihi...

    ReplyDelete
  2. adoii susah kan kak kalu takder air.... segala benda nak buat takleh..... huhhuhh sampai nak uuk pun di tahan2

    ReplyDelete
  3. Sdap npk ns grg tue..phiasan menarik blh bkak restoran plak pas ni Kak Sal

    ReplyDelete