About Me

My photo
Isteri kesayangan En.Lokman dan ibu yang anggun kepada 6 orang cahayamata,4 lelaki dan 2 perempuan.

FOLLOWER KESAYANGAN KU

Thursday, July 2, 2009

PULUT DURIAN VERSI KELANTAN

Salam,

Hari ni pagi2 lagi aku dapat luangkan masa disini, sebabnya tadi aku bangun pagi2 lagi sahur katakan....... makanya ari ni aku puasalah. Haiiiiiiiiiyyyaaaaaaaaa.................berapa manyak posa nak kena ganti daaa...................

Oleh kerana aku dah janji semalam nak tepek pulut duyan versi kelate ni, maka aku tunaikanlah.......petang semalam aku merajinkan diri masak pulut ni, rasanya dah lama tak makan, bukan selalu dapat makan benda2 macam ni tau.

Itu sajer bahan2nya ya puan2 senangkan...... mesti ada pulut, santan mentah dimasukkan sedikit garam, gula melaka, gula dan yang penting sekali duyan mesti ado, hi hi...........






Atas tu siap untuk dimakan, itu hok mokcik punya tapi......tak abis lerr.....tu pun aku dah pusing belakang taknak nengok che Abang makan, malas aku nak cerita, sape2 yang biasa makan dia akan tahu macammana pulut duyan ni dimakan. Aku makan pulut dulu lepas tu makan duyan pulak samalah kan......aci takkkk.....

Mok cik ni bukan sukee sangat makanan macam ni, oleh kerana che Abang sayang sukeee....sangat haruslah buat.......... jugak bukan terpaksa tau......

Aku paling tak tahan bila nengok pulut digaul sebati dengan duyan, uweeeeekkkkkkkk.......loya tekak aku ni tau.......tapi bagi yang penggemar pulut duyan ni dia tak kesah apa pun, aku jer yang otak jahat selalu teringat yang bukan2.

Sape2 yang nak cuba bolehlah, kat tempat aku memang soho pulut duyan ni.

Oklah aku nak buat keje dulu, selamat mencuba......

4 comments:

  1. Huhu~ saya pon plan nak puasa hari ni.. tapi apa kan daya..period la pulak..hiks~~

    ReplyDelete
  2. Sya pnh try tp still tk pndai mkn laa Kak cmtue..tp mak saya haruss..itu adalh favret dia

    ReplyDelete
  3. ohh cenggitu je mknnye upenya..x dimasak..

    ReplyDelete
  4. kalu kv pun, mesti makan pulut nga santan dulu, durian makan suku, mutidok, kembe pipi. Tokleh tahae.

    ReplyDelete