About Me

My photo
Isteri kesayangan En.Lokman dan ibu yang anggun kepada 6 orang cahayamata,4 lelaki dan 2 perempuan.

FOLLOWER KESAYANGAN KU

Monday, July 6, 2009

KESIBUKANKU TELAH BERMULA

Salam,

Hari ini merupakan hari pertama kesibukan aku dirumah setelah 2 bulan che Abang bercuti, kelasnya akan bermula hari ni dan macam biasalah orang belajar selalu sibukkkkkkk....memanjang kannnn....... biasanya jika dia ada kat rumah senanglah aku sebab kalau Aying buat hal ker apa ker dia yang tolong uruskan, jadi aku dapat buat keje aku dengan aman skit.

Jadi hari ni cam biasalah tinggal aku dengan Aying jerk kat rumah, asal jer aku bentang kain dia buat hal naik atas riba aku mintak papat pulakkkkkk.....aduissss....macam2lah Aying nih, sengaja jerk dia nak aku layan dia.

Aku memang spesis yang tak boleh dok diam, kepala hotak ni selalu pikir nak buat itu ini macam tak cukup jerk masa, makin aku kejar makin cepat masa berlalu pegi.

Sambil dok layan Aying tadi timbul satu idea, tingggggggggggggg........................aku pun terus capai benda alah tu dan selongkar barang2, renda dan sewaktu dengannyalah nasib semua ada.
Aku pun mulalah buat keje tu, sambil cakap2 dengan Aying dah siap............ tak sampai pun 1 jam, tak sangka ya........kebetulan semua barang2 dah ada jadi cepatlah aku buat.

Korang nak tahu tak apa benda alah tuuu..................hi hi.........nantiiiiiiiii......sabar.......sabar..........
esok aku tepek yea..... tungguuuuuuuuuuuuuuuuuuu......................

tengahari pulak berlaku adegan lucu, masa tu aku tengah tidurkan Aying, budak bertuah ni susah skit kalau bab tidur ni, dah elok2 aku nengok dia kat buai tu baik punya pejam mata ala2 dah lena gitu, aku pun terus keluar bilik nak buka pintu bab Eam dan Efa dah balik skola. Lepas tu aku terus ke dapur nak lunch sama2 dengan anak2 yang baru balik tu.

Lepas makan Eam terus masuk bilik aku sebab dia nak mandi, terkezut aku bila dia jerit "mamaa................. Aying main bedakkkk...................................."

Laaaaaaaaa............................aku kat dapur ni kehairanan, bila masa pulak dia bangun tadi masa aku keluar dia dah tidur. Agaknya dia pura2 tidur kotttt.................bila aku keluar dia bagun buat keje, habis separuh botol bedak di taburnya, atas cadar, kepala katil, kat lantai sebuah bilik jadi licin. Kat muka, badan dan rambut dia usah ceritalah, aku nak marah pun tak jadi dok gelakkan dia, nasib aku cepat masuk kalau tak habis make-up aku pulak dikerjakannya sebab masa aku masuk tu dia dah bukak dan ambik lipstik aku, haaaaiiiiiyaaaaa.................sukee sangat main benda2 camni tau....

Tak pasal2 tambah keje mop lantai pulak letih aku tauuu......dahlah cadar penuh berbedak, bertuah betullll.....................

Sengaja aku tak snap gambar sebab kat atas katil aku porak peranda dibuatnya, taknaklah tunjuk kat koranggg.....maluuuu......lagipun takut dia jatuh sebab kat lantai licin sangat, kang aku gi ambik kamera tak pasal2 dia tergolek pulak.

Daaaaaaaaaaa.....................


3 comments:

  1. ape agaknye yg k.sal buat tu..msti keja kretip lg nih..x sabo nk tgk..

    ReplyDelete
  2. neezareef,
    tunggu yea.....nak tempah pun boleh gak...

    ReplyDelete
  3. tak sabau nak tunggu..apa le tuh

    ReplyDelete