About Me

My photo
Isteri kesayangan En.Lokman dan ibu yang anggun kepada 6 orang cahayamata,4 lelaki dan 2 perempuan.

FOLLOWER KESAYANGAN KU

Wednesday, October 21, 2009

MY HYDRANGEA

Salam,

Sekarang ni hati aku sangat gumbira sekali dan berbunga-bunga, nak tau kenapa???
sebabbbb......................
seeeebabbbb......................
seeeee.................
babbbbb..............
eeeeeeeeeeeeeee..........rasa nak bagi lempangggggg.........jer kan, bukannya ape...........sajer jer....................sebabnya pokok bunga kesayangan aku dah berbunga tau.................inilah dia pokok bunga hydrangea tu, selalunya aku beli yang palsu jerk................tapi sekarang dah ada yang tulin tau..........mokcik sukeeee.....................

Pokok bunga ni mak saudara aku yang kasi, dah lama ni.....betapa susahnya nak hidup, inilah pertama kali berbunga. Dulu aku pernah ambik kat rumah mak, tanam tak hidup2 punyalah liat nak hidup pokok bunga ni tau.

Aku sukee bunga hydrangea ni, dia ada macam2 warna, sweet jer kan....................aku punya warna pink gitu bila lama sikit dia berubah jadik warna purple pulak, bunga ni tahan lama tau...
berbulan-bulan.




Betapa gigihnya aku snap bunga ni dari kecik sampai kembang sepenuhnya, dah katanya sayang kan......hari2 dok belek2 belai2, kalau anak main dekat pokok ni pun aku marah. Bukan ape aku risau, kot ada yang gatal tangan nak tarik2 dan siat2 daunnya kan......bukan boleh percaya bebudak ni.

Korang nengoklah subur jer kan, nak tau rahsianya, kucing selalu berak kat dalam pasu tu, haha hahahah....................kelakor bunyinya kan..........dulu aku marah juga kat kucing tu macam takde tempat lain nak buang, tapi sekarang nengoklah hasilnya subur sekali dan berbunga pulak tu, takyah susah2 beli baja lagi, kih kih kih...............

Daaaaaaaaaaaaaaa...................

9 comments:

  1. kv tanam pun tak hidup kak. Tapi suka sgt bunga siti zubaidah ni. Hehe

    ReplyDelete
  2. ish.. cantik sgt la kak... agak kan.. serasi kot baja taik kucing tu.. tu yg subur cantik kot

    ReplyDelete
  3. KV,
    Ya la kv,bunga ni susah betul nak hidup kan,kak sal pun sukee....

    ReplyDelete
  4. cutemiut,
    Ha ha ha....kelakor,a ah la rina,memang sesuai baja taik kucing ni tapi baunya ya
    allah....tuhan saja yang tau,hi hi............

    ReplyDelete
  5. nurmala mazlan,
    Memang cantikk.....ramai orang sukee bunga ni.

    ReplyDelete
  6. memang cantik ar bunganya ..subur lak tu

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Sayang..abang pun ada bunga, lagi cantik..tahan lama. Dah 36 thn,ada hati & perasaan,boleh senyum lagi, periang..sentiasa harum dan berseri..dah berbunga pun 2 kuntum satu pakej dgn 4 kumbang..lagi hebat..Tetapi terfikir jgk kalau satu hari nanti bunga abang tu berubah jadi pink/purple atau mintak baja macam bunga hydrangea..ee..takut..

    ReplyDelete