About Me

My photo
Isteri kesayangan En.Lokman dan ibu yang anggun kepada 6 orang cahayamata,4 lelaki dan 2 perempuan.

FOLLOWER KESAYANGAN KU

Monday, October 5, 2009

BERAYA RUMAH KAWAN LAMA

Salam,

Masa dalam perjalanan balik KL ari tu tiba2 teringat kawan lama kat kg Raja Besut, tempat tinggal aku masa che Abang keje kat situ dulu.

Sebelum tu pegi antar 3 orang anak buah kat pasir putih dulu, mereka ni selalu dok dengan aku bila balik kampung sebab tak puas main dengan anak2 aku .

Penuh keta dengan barang2 lagi tu, ha ha ha........korang nengoklah sebelah tu dah penuh sampai ke bumbung, sumbat jangan tak sumbat, keja akulah tu........macam2 bawak.

Sebenarnya ramai dalam keta ni tapi tak nampak pulak, dok nyorok kat tepi2 tu. Anak aku dah 6 orang tambah anak buah 3 orang, sembilan semuanya.




Nilah dia kawan aku tu, kak bi ni sangat baik orangnya, suami dia polis. Sampai sekarang walaupun dah 7 tahun tak berjiran tapi........aku selalu ingat pada kawan2 kat situ. Hari tu kawan2 yang lain belum balik lagi dia sorang jer yang balik awal.

Banyak sebenarnya kenangan aku kat situ, 10 tahun bertugas kat pejabat perhutanan kg raja membuatkan aku jadi akrab dengan mereka semua dah macam adik beradik, mereka semua baik dan sukee tolong aku sebab masa tu aku yang paling muda kat situ, dari anak 1 sampailah anak 5 baru pindah, mereka semua umpama kawan susah dan senang bagi aku.

Jasa mereka akan aku kenang sampai bila2, masa aku pegi ari tu macam2 buah tangan dia kasi.
Cukup2lah tu kak Bi.........naik malu pulak aku, semuanya kasi ikan bilis, sayur kacang, bendi, lada, buah pelam, biskut raya dan juga kain batik untuk aku.

Lepas lunch baru kami gerak semula, balik ikut jalan jerangau sampai kuantan kul 8 lebih menginap kat situ satu malam, esoknya ahad pagi2 lagi balik KL, sempat lagik tu sambar menda ni, ha ha ha..............cian Along dok belakang sorang2 dengan barang2, sampai tertidur.



Sampai KL kul 12 gitu sempat lagi merayap di The Mines, sajer jalan2 dan makan2 kat pizza Hut. Lepas tu terus balik rumah, sesampainya kat umah bukak jer pintu, MASYA ALLAHHHH........................umah akuuuuuuuuuuuuuu........................

Korang nak tahu takkkkkkkk..........................semua kusyen yang kat atas sofa tu berterabur kat bawah, cisssssssssssss...................... celaka punya kucing, sedap2 yea tidur atas sofa aku lagik tu, habis dengan bulu2nya nasib tak buang air kat situ, kalau tak maunya ada orang kena paksa rela cuci sofa tu, hi hi...............aku tak sangguppppp....................................

Mula tu ingatkan ada orang masuk umah, aku cek sana sini mujurlah takde apa2. Mungkin anak2 lupa nak tutup cermin sliding agaknya, masa sampai tu bukan main luas lagi cermin terbukak, bukan kata kucing rimau pun boleh masuk.

Heran jugak...... ada ker boleh tak perasan, padahal selalunya aku cek dulu, tapi ari tu boleh hilang ingatan pulak, berayalahhh................ko yea kucing....... aku beraya kat kampung ko beraya kat umah aku pulakkk......celaka batull!!!!

Daaaaaaaaaaa............................

6 comments:

  1. cam mana tu akak.....tak perasan sliding door tak berkunci...nasib baik kucing kalo manusia...habis la umah cute akak tu dikerjakannya...bahaya tu akak

    ReplyDelete
  2. MaMaSyAzA,
    Gril kunci dik.....cuma cerminnya terbukak sebab cermin tu memang tokleh kunci,rosak.

    ReplyDelete
  3. Uissh, sib baik kucing bukan perampokkkk,boleh tak perasan ye pintu tak tutup, eloknya sendal jer dengan apa2 tu.

    ReplyDelete
  4. ya allah kak, sib baik yg masuk tu kucing.. klu org.. habis semua dihangkutnya.. ish..ish.. lain kali beringat ya kak

    ReplyDelete
  5. atie,
    ye la k tie,mula2 tu terkejut jugak,sib baik kucing jer.

    ReplyDelete
  6. cutemiut,
    syukurlah nasib baik tu masih ada lagi kan.....dalam dok beringatlah tu.....jadik jugak.

    ReplyDelete