About Me

My photo
Isteri kesayangan En.Lokman dan ibu yang anggun kepada 6 orang cahayamata,4 lelaki dan 2 perempuan.

FOLLOWER KESAYANGAN KU

Wednesday, August 5, 2009

MASA BERTUNANG

Salam,

N3 kali ni pun aku tepek gambor kenangan dolu2 lagik, seronok nengok gambor lama nih terasa lagi nostalgia waktu itu, kih kih kih.......

Kenangan yang tak dapat dilupakan sampai bila2, macam korang jugak kan........ kita semua akan menempuh situasi ini sebagai adat turun temurun sebelum berlangsungnya satu2 perkahwinan.

Cuma bezanya dolu2 diraikan biasak2 ajerk, kalau sekarang bertunang pun dah macam majlis kahwin dah tak gitu.

Layan jerk gambor aku masa tunang dolu, hi hi.......kontrol ayu lagi tu.......sangat tak boleh blah.
Bersama adik ipaq hang tau......masa ni mokcik kena kontrol kesopanan dan kesusilaan, ha ha....
berpeluh weh.......almaklumlah pertama kali mengadap bakal mak, bapa mertua, family dan kaum kerabatnya.





Masa ni berlangsungnya acara menyarug cincin, oleh mak mertua aku. Cantik cincin tu lupa lak aku nak snap gambornya, disaksikan oleh mak aku.


Setelah selesai bergambor lak dengan bakal suami terchenta, kakak, adik dan sepupu2nya. belah lelaki membawa 5 dulang dan belah aku 5 dulang jugak, yang belah aku lupa lak nak snap masa tu, sibuk sangat sampai lupo lak.

itu ajerlah kenangan aku dan che Abang masa tunang dulu, yang sebenarnya banyak lagi gambornya malas pulak nak tepek, aku tunjuk 3 keping jerk...........

Sebelum kami bertunang pakwe dah keje tempat lain dan aku pun keje tempat lain pulak, masa nilah banyak dugaan antara kami, suratlah yang menjadi perantaraan kami berdua......

Korang percaya tak kalau aku cakap dapat surat dari pakwe 3 kali dalam seminggu, muahahahhh..........apa yang ditulis agaknya ya, biar rahsia......... dan date tiap2 minggu kat KFC sebelah supermarket pantai timur kat bandar KB tuh muehehehehhh..... sampai pekerja kat situ dah meluat nengok muka aku nih, pedulikk.......

Selepas 3 bulan bertunang berkat doa kami dan izin Allah pakwe aku dapat keje tetap kat terengganu, itu rezeki namanya.......kan muke aku ni muke rezeki.............ekekekekkkk........

Masa pakwe kat terengganu, kebetulan telefon dah ada kat rumah, apalagi.......bergayutlah keje aku, bil telefon sampai rm 400 sebulan, gilossss tul. merasalah leteran mak aku itu dengan lemak manisnya, hahahaha........padan muka aku.

Dan tanggal 31 ogos 1993 kami pun selamat berkahwin dengan majlis yang sederhana tapi meriah, begitulah alkisahnya. Dah.........cukuplah tu aku nak sambung buat keje pulak ni.

Daaaaaaaa...........................

5 comments:

  1. Bagus2 sessi mengimbau kenangan lama yer, masa tu kita tak kenal lagi ekkkk.....hihi.Owh dating kat kfc yer???? baru tahu....

    ReplyDelete
  2. atie,
    sajer jerk k tie......nak ambik mood happy Anniversary nanti,ha ha.....kat kfc ler...kenangan tu.....

    ReplyDelete
  3. So sweet la Kak Sal..memg akk ni dr dulu manis dn ayu jer kan..sure Cik Abg sayaaang gila kt akk tul tak hehe..

    ReplyDelete
  4. memang ayu dan bersopan santun. boleh dapat award menantu mithali.

    ReplyDelete
  5. wah.ayu gitu gaya betunang cam zaman akak sy lak..hehehe

    ReplyDelete