About Me

My photo
Isteri kesayangan En.Lokman dan ibu yang anggun kepada 6 orang cahayamata,4 lelaki dan 2 perempuan.

FOLLOWER KESAYANGAN KU

Saturday, August 8, 2009

CEGAH HINI

Salam,

Aku risau sekarang ni memandangkan penyakit HINI sedang merebak disana sini, sebagai langkah berjaga-jaga, Allah menyuruh umatnya berikhtiar dan berdoa supaya dapat menghindari dari sesuatu penyakit.




Semalam aku paksa anak2 pakai topeng tu ke sekolah, aku bimbang dengan keadaan sekarang ni, semakin menjadi-jadi pulak.

Aku kat rumah ni yang terlebih risau pulak, dah le minggu lepas kat UPM di kuarantin seminggu, 4 orang yang disahkan kena HINI.

Minggu ni dah buka semula, tapi aku dok risau lagi tu sebab che Abang aku taknak pakai topeng tu, puas aku pujuk katanya orang lain semua tak pakai, hurmmmm.............nak buat camno lagi .......takkan nak marah pulakkkk............

Mujurlah balik dari kelas che Abang terus mandi dan merendam pakaiannya dulu begitu juga anak2 aku, bukan apa................itu salah satu cara menjaga kebersihan dan ikhtiar agar tak kena penyakit, yang selebihnya tu serahkan kepada Allah yang berkuasa diatas segala2nya kerana setiap semuanya datang darinya.

Harap kita sama2 berdoa dan menjaga kebersihan agar dijauhi dari penyakit ini yerkkkk.........
bilalah nak reda penyakit ni tak tau, nak shopping raya pun takde selera rasanya, macam takde semangat pulak sebab takut nak pi shopping, tapi hatiku meronta2 nak pi, tolonggggggg..............

Daaaaaaaaaaaa...................

3 comments:

  1. tpt keja sy semua staf dah dpt mask ni kak...nk tak nk pkai jugak kan demi kesihatan abadi

    ReplyDelete
  2. saya kat ofis pun risau kak...dah la student oversea slalu dtg berurusan...hari2 kena pakai mask

    ReplyDelete
  3. Cegah lebih baik dari mengubati,moga kita dijauhi dari penyakit tu....

    ReplyDelete