About Me

My photo
Isteri kesayangan En.Lokman dan ibu yang anggun kepada 6 orang cahayamata,4 lelaki dan 2 perempuan.

FOLLOWER KESAYANGAN KU

Monday, June 15, 2009

STOK MAKANAN DARI KAMPUNG

Salam,

Inilah antara makanan dan buah2an yang aku bawa balik KL semalam, dah menjadi kebiasaan aku kalau balik kelate mesti kena beli benda2 ni kalau tak balik KL rasa macam tak lengkap jerk.
Sape2 yang datang ke kelate kalau tak beli makanan kat bawah ni rugi tau, regenya murah rasanya shedap.....nyum..nyummm.........


Ha ha.....tu dia kepok lekor, kepok keping, penyicah dan budu mesti ada..........itu wajib. Namakan orang kelate kalau tak make budu tak sah, buat cicah ikan bakar tawar letak asam limau, bawang, lada fuihhhhh......terangkat, mak mertua lalu pun tak sedar, hi hi.........

Keropok tu aku beli kat terengganu sebab aku balik ikut jalan jerangau jabor terus ke kuantan rumah sepupu, kalau ikut jalan gua musang dekat sikit la tapi aku tak berapa suke sebab jalannya banyak cerun dan berbukit.



Hi ha......yang kat atas tu aku petik belakang rumah mak jerk.........pelam epal petik belakang rumah sepupu kat kuantan, lebat buahnya nyesal aku ambik 3 bijik. Pelam siam beli kat pasar borong wakaf che yeh, murah tau...... 10 kilo baru rm18.00 murah giler.....

Walaupun jem aku tak kesah aku redah juga masuk pasar borong tu, kul 12:00 mlm baru boleh keluar. Musim cuti ni tau2 ajerlah, orang luar pun sama naik membeli kat situ.


Yang kat atas tu sape tak kenal kek pisang bulat shedap......kat sana rm 1.00 dapat 5 bijik kau, kalau kat sini maunya seringgit 2 bijik betul tak.



Ish ish ish........macamlah kl takde bawang, pedulikkkkkkk nak tahu berapa rege dia kat sana, 10 kilo rm 7. 50 ambik kau.......jauh lebih murah tau, boleh berniaga lagi tu. Tapi aku bukan nak berniaga cuma nak makan jerk.



Durian pun aku beli, hi hi.......bau pun aku tak kesah, sumbat masuk keta. tapi taklah bau sangat sebab aku letak arang, 10 kilo rm 20. Rambutan pun murah 10 kilo rm 17 henggit tau......rugi kalau tak datang kelate semuanya murah2.



Hi hi........beras siam pun ada, aku tak berapa gemor beras kat kedai2 tu sebab dah terbiasa makan beras ni. Aku beli 5 bag kat rumah dah ada 3 bag cukuplah tu sementara aku balik lain kali pulak.

Sonot balik kelate tau........syurga beli belah, barang2 semuanya murah2. Makanan pun murah, hari tu terkezut aku beli mee celup kat rumah mil cuma 1.30 sebungkus, keh keh keh......
shedap pulak tu.....ABC 70 sen jerk sebunggkus murah giler. Beli mee 5 bungkus, ABC 5 bungkus baru rm10 henggit, jimat betul.

Bila la gamaknya aku boleh dok kelate ni, hishh........................melalut pulak. Insyaallah akan tercapai juga nanti.

Daaaaa.........................

16 comments:

  1. Amboi sedapnya makanan itu.....terutamanya durian tu adeeeh, nak menitik ayo liuq.....hihi.

    ReplyDelete
  2. atie,
    Ha....kalau terliur datang sini erkk....ada lagi ni.

    ReplyDelete
  3. dekat rumah kv, mee celup serial jah. Sedap pulak tu. ;D

    ReplyDelete
  4. alor sal..kalo jiran atty nie..udah ku dtg ..mintak kopok..hehhehe..nak kopok..kalo tau kirim gak bwng..

    ReplyDelete
  5. mak oiii sal, nak berniaga ke apa ni??? muat pulak keta tu yer....tapi memang bestlah dok kelate nun..barang2 murah, banyak makanan sedap2.

    ReplyDelete
  6. kak Sal...dasatnyer..mcm2 ada...x nak post mai Penang sket ker?hehehe

    ReplyDelete
  7. KV,
    Ya ke,murah makanan tempat kita ni kan....

    ReplyDelete
  8. atty,
    Nak kopok erkk,datanglah umah ada lagi ni....nak bagi jiran2 gak ni.

    ReplyDelete
  9. Lela,
    Berniaga kat anak2 je kak....main sumbat jer,hi hi....memang betul tu kak, sesekali balik tak puas rasanya dok kelate.

    ReplyDelete
  10. Gieyana,
    Dasat pun dasatlah dik....janji dapat beli murah,hi hi....nak beras siam ker...heh heh...

    ReplyDelete
  11. Nampak gaya next time kena balik naik lori nih. Hih hi hi .. segala macam barang ko angkut! Hih hi hi ... semangat mau ada, kan!

    ReplyDelete
  12. salam kak sal..wah meriahnye stok mkn dr kg..yg x tahan kopok lekor tu..asli wokk

    ReplyDelete
  13. bestnye dpt buat stok gini kat umah....jimatkan

    ReplyDelete
  14. Hamiikkkkk..puas d hati dpt shopping sakan kan hehe..nk pnh try beras siam tue cm best jer kak..

    ReplyDelete
  15. amboih byknye stok..duyan tu [aling xtahan:p

    ReplyDelete
  16. budu.... ohh, stok budu rumah ku pun dah habis...

    ReplyDelete