About Me

My photo
Isteri kesayangan En.Lokman dan ibu yang anggun kepada 6 orang cahayamata,4 lelaki dan 2 perempuan.

FOLLOWER KESAYANGAN KU

Tuesday, June 16, 2009

SHOPPING IN KELANTAN

Salam,

Hi ha.............ada lagi ni barang yang aku beli kat kelate, kain pasang ni sebagai persediaan untuk raya nanti, ada yang siap dengan tudung sekalik.

Tema raya tahun ini purple pulak, atas permintaan anak2 aku ler nak purple, yang tahun lepas oren. Sampai abis colour dah, tahun yang akan datang tak tahulah colour apa pulak. Kalau nengok baju melayu che Abang aku dah ada macam2 colour dah.

Layan nengok kain pasang aku yerk.........


Yang kat atas tu kain chiffon dengan alasnya sekalik, beli kat nagoya. Kain tudung beli kat zaleha tekstil pasir puteh.

Kat bawah tu pulak kain chiffon jugak tapi jenis tebal skit, aku malas nak alas. Kain dan tudung tu pun beli kat pasir putih gak. Yang wajib purple jerk, tapi yang tak wajib macam2 colour pulak.
Tahun ni untuk aku 5 pasang heh heh heh............cukuplah tu yang ada tu pun tak pakai2, hari raya dan nak pegi kenduri jerk aku pakai, mueheheheh...........



Purple kosong kat bawah tu untuk baju melayu che Abang dan anak bujang aku, yang berbunga tu untuk anak dara aku 2 orang tu, kain pink pulak buat baju serupa 2 pasang untuk anak dara aku jugak.

Semua tu kain chiffon tau kecuali kain baju melayu jer kain satin sharmus, aku sukee kain chiffon ni sebab dia sejuk dan lembut bila dialas.




Kat atas tu kain member aku kat kuantan, che abangnya belajar sekali dengan che Abang aku. Dia mintak aku belikan dan jahit sekalik buat jubah 2 lapis gitu. fesyen aku reka sendiri jugak,ish ish......

Bila siap jahit dekat raya nanti aku buat n3 baju raya pulak dengan fesyen2 yang melatop kedabooooommmmm, harap jangan ada yang termuntah pulak yo.......

Daaaaaaa.......................

16 comments:

  1. Wahhhh Kak shopping sakan nooo..hepi laa dpt li kain byk tuk raya..la la la la

    ReplyDelete
  2. wah bepasang2 baju utk raya nmpk..amboi2 puasa semua dh hbs ganti ke...kata kt org saya tgl 1 hr lg x ganti..he..3x.sal jhit sendiri ke smua baju2 tu..

    ReplyDelete
  3. Mama Qaseh,
    Hepi le.....tengah pikir nak buat fesyen apa agaknya ni,hi hi....

    ReplyDelete
  4. azlina,
    semangat raya yang lebih, posa tak abis ganti lagi la,ada sape nak tolong...muahahahahh....
    ya la kak semuanya jahit sendiri.

    ReplyDelete
  5. kaktie puasa ganti hari nih,,,,adeeh, letihlah balik sekolah tadi....emm, banyak baju sal borong,Kat rumah ada 5 pasang yang belum buat lagik, hihi. Kat tailor pun ada 2 pasang, hai,,kain...kain

    ReplyDelete
  6. KV,
    Dekat jer dengan rumah kv,pasir tumbuh lorong atas PKT sebelah perabut hikmat ikhtisas. Nanti akak balik kita jumpa ya.

    ReplyDelete
  7. atie,
    posa jangan tak posa,alah.....samalah tu...

    ReplyDelete
  8. wah raya sakan nampak kawan kita thn ni...

    ReplyDelete
  9. akak ini untuk raya ker...banyak nyer kain..

    ReplyDelete
  10. waaaa tantek2..oo purple ek thun ni...sy thun lps purple,,thun ni nk oren kot..hehe terbalik lak ek

    ReplyDelete
  11. so sambut raya tahun ni...dgn baju raya kaler purple la ekkk...saya tahun lepas warna hijau..tahun ni ntah le...warna apa pun tak tau lagik...

    ReplyDelete
  12. akak..sama lak kain kaler purple tu. tp sy beli kat nilai 3. akak mmg amik tempahan jahit baju ke?

    ReplyDelete
  13. murah rezeki.. sampai 5 psg sekali dapat..

    ReplyDelete