About Me

My photo
Isteri kesayangan En.Lokman dan ibu yang anggun kepada 6 orang cahayamata,4 lelaki dan 2 perempuan.

FOLLOWER KESAYANGAN KU

Wednesday, June 24, 2009

NILAI SEHELAI DAUN KUNYIT

Salam,

Semalam aku mengidam nak makan rendang lagik, dengan semangat yang berkobar-kobar aku terus kedapur intai2 cari bahan2nya dalam peti ada ke tak, nasib baik semua bahan2nya ada kecuali daun kunyit jerk yang takde.

Aku pun mintak tolong che Abang pegi beli kat kedai jap, lepas beli semua tu dia terus balik dan letak kat dapur, masa tu aku tengah busy kat opis aku ler dengan kain2 segala.

Jam 12.00 aku masuk ke dapur dengan semangatnya nak buat rendang ayam tu, dah kata mengidam kannn.......ha ha ha hah.............................suspen ker......bukan apa, sebenarnya aku puasa ari tu, teringinlah nak makan macam2 jadi aku buat ajerlah. Bila lapo nih selalu terbayang makanan yang sedap2 dan perut pun mengada2 sikitlah jadiknya.

Aku selalu masak awal tak kiralah bulan puasa ke tak, sebab anak aku yang kecik belum posa tu nak lunch kan....jadi tengahari tu aku dah siapkan semuanya cuma petang aku masak nasi jerk dan panaskan lauk pauk tu, senangkan keje aku...taklah petang2 sibuk kat dapur, boleh pegi jalan2 lagi sementara berbuka.

Lain pulak ceritanya nih, bebenornya aku nak story pasal daun kunyit ni.....aku tak puas hati sebenornya dan sakit hati pun ada gak, ada ker patuttttt........cuba korang nengok besor mana daunnya aku dah ukur sama besar dengan 3 jari aku jerk, nak tahu berapa regenya nih....30 sen sehelai.......ambikkkk kau..............tu lah liat sangat nak tanam sampai daun kunyit pun nak kena beli, tanam bunga rajin pulak.

Korang nengoklah kecik jerk tu gambar nampak macam besor pulak.



Mulanya sajer aku nanya che Abang nak tahu jerk, bila dah tahu sakit hati , geram dan kelakor pun ada. Besor itu daunnya pun dah 30 sen satu keh keh keh..........Kalau kat kampung benda macam ni dapat free jerk kan, adooiiiiiiiiiiiiiiii yaaaa................

Inilah rupa rendang ayam aku tuh, sajer aku tak bagi kuning sebab aku sukee merah,hi hi......


Semalam aku bukak posa dengan syiokkkk............sekali, hari ni aku nak buat cucur udang pulak, ada sape2 nak takkkkkkk.....................sila huloq piring ya, kalu pinggan besor sangat. Aku dah nak mula nih....

Daaaaaaa................................

11 comments:

  1. hai kak..ngidam2 ni ade 'isi' ke ihiks...

    ReplyDelete
  2. Ena,
    Kalu isi lain ada....hari2 buang kat toilet,ha ha ha ha.............takde apelah......

    Kalau betul2 ngidam takkannya boleh masuk dapur dik.....makan berbeli jerk.

    ReplyDelete
  3. Adoiiiilaa..sya pn bru dok ngidam nk wat redang ding ptg ni nk buka pose..akk dah wat dulu yea smlm..aduhhh tekecur ayaq liuq ni tgk rendang akk huhu

    ReplyDelete
  4. Sama ar kita pose, tapi kaktie pose sure beli jer...tak larat nak masak.huhu.Dah lah petang kena pergi sekolah.Adeeehhh....Sekarang tengah sibuk giler nak serah tugas....

    ReplyDelete
  5. suspen gak upenye akak pose..hihi sy pn klu pose ngidam beria2...

    30sen kak...selai seposen ka

    ReplyDelete
  6. Mama Qaseh,
    Buat jangan tak buat dik.....bagi kat jiran2 dapat pahala besar hari ni 1 rejab.

    ReplyDelete
  7. atie,
    K tie posa gak ker,tak larat beli jerlah....sama jerk.

    ReplyDelete
  8. Neezareef,
    30 sen sehelai dik....dahle kecik, niaga daun kunyit pun boleh kaya agaknya sekarang nih,hi hi...

    ReplyDelete
  9. hola....ala2 nk raya nih...cewah konon2 posa ramadhan..ekekk:D

    ReplyDelete