About Me

My photo
Isteri kesayangan En.Lokman dan ibu yang anggun kepada 6 orang cahayamata,4 lelaki dan 2 perempuan.

FOLLOWER KESAYANGAN KU

Monday, June 22, 2009

NASI GULAI KAWAH

Salam,

N3 ni sebenarnya dah lama kat dalam draf cuma aku lupa nak publish aje disebabkan kesibukan yang melanda sekarang ni. Sajer jerk aku nak tepek kat sini, gambar ni aku snap masa balik kampung ari tu lagi, hi hi..........pedulikkkk.................................

Kalau kowang nak tahu nasi gulai kawah ni tersohor kat negeri che siti wan kembang sejak dua menjak ni tau, kalau tak percaya silakan kesana dan rasailah keenakkannya.

Menunya gulai daging(dimasak dalam kawah), ayam percik, ikan percik, solok lada, acar timun, ulam dengan ikan tawar,budu dan ikan kering, banyak lauknya pendek kata sekali makan pasti nak lagi, he he...........itu untuk 2 orang ajer tau.......hero 2 orang tu taknak makan pulak.

Layan jerk jangan ada yang meleleh udah........................



Aku makan kat sini masa pegi beli kain kat pasir puteh hari tu, kenyang giler.......che Abang aku yang tolong abiskan nasi 2 pinggan lagi tu selera betulllll......aku makan sepinggan jerk.............

Aku kalau balik tak sah kalau tak pekena makanan yang tersohor dikelate ni, balik ari tu sempat bawa mak aku makan kat kedai ayam percik yati yang famous disini, ramai giler orang masa tu sampai beratur tunggu giliran nak makan ish ish.......... lupa lak nak snap gambar segala sebab aku lapo sangat muehehehehehhh.........bila dapat meja aku bedal tak hingat dunio. Sesiapa yang pernah ke kelate mungkin kenal dan pernah makan kat situ kan................

Kat bawah ni pulak makan sup belut kat pasir mas, aku geli nak makan....si Eam yang sukee sangat sup belut ni, kalau makan tak toleh kiri kanan. Semangkuk tak cukup sikit katanya, selalu mintak lebih.



Korang pernah makan takkkk......aku tak boleh makan tekak aku tak boleh terima, geliiii.......
teringat kat ular pulak,haihhhh.............geli geloman.

Oklah dah abis story aku kat kampung, maafkan aku sebab masa ni aku busy sangat2 dah banyak kain baju dan langsir nak kena siapkan, sorry ya kalau tak sempat jalan kat umah korang yerkkk...........bukan bermakna aku lupa kat korang, jika ada masa aku akan cuba juga menziarahi teman2 ku sekelian. Cayangggg korang semua, muaaahhhhh.................

ok daaaaaaaaaaaaaa....................

11 comments:

  1. NK pnh rasa lagi kak gulai kawah tu tp pnh dgarlaa..t lah da rezeki nk ke kelantan sya tya akk dulu mna tmpt2 yg best nk pg yea..
    Sup belut tue...huhu dgar jer memg dh geliii haruss tk leh terima tkak nie hehe

    ReplyDelete
  2. tengah lapo nie sal..huuhuhuuh

    ReplyDelete
  3. Mama Qaseh,
    Ha.....nak datang kasi tau yerk....kak sal tunjuk tempat2 makan yang bagus punye...tapi akak kat KLlah, takpe kan.....

    ReplyDelete
  4. atty's,
    Lapo erkk.......gulai kawah tu sedap tau....hi hi......saje nak kasi teliur skit.

    ReplyDelete
  5. oh.. sempat lagi ya kak.. kita masa g kelantan tu.. tak singgah pun kat restoran tu..

    ReplyDelete
  6. CuTeMiUT,
    Sempatttt..............itu sudah semestinyalah,lagipun balik sekali sekala kan....

    ReplyDelete
  7. ala kak...gambo last tu x sanggup lak..hihi

    pstt..nk tumpang iklan
    vote for afiq kay!

    http://bigboy-uzma.blogspot.com/2009/06/undi-disini-sticky-mode.html
    A0018

    TQ

    ReplyDelete
  8. mmg melelh hehehe

    *pls vote for harith for contest aksi menarik. cara2 nak vote ada diblog MM. tq

    ReplyDelete
  9. holaaa...sedapnye gulai kawah..mkn panas2 mmg kaw tuh..pergghh...eee sy pn geli la ngn belut..mmg trbayg ular:p

    ReplyDelete
  10. makanan pantai timur ni mmg besh la wei...neleh air liur tengok

    ReplyDelete
  11. Adusss... penat telan air liur je tgk entri ni Kak... kite pun memang minat la pakej makanan ni... kalau kat KB tue satu tempat lagi Nasi Ulam Cikgu... satu kat Muzium kraftangan satu lg kat Taman Orkid... tahun lepas masa balik kampung, mule2 pegi kedai nasi ulam ni dulu pasal dah kempunan sangat.hehehe... best2...

    ReplyDelete