About Me

My photo
Isteri kesayangan En.Lokman dan ibu yang anggun kepada 6 orang cahayamata,4 lelaki dan 2 perempuan.

FOLLOWER KESAYANGAN KU

Tuesday, November 10, 2009

KASUT SIAPAKAH ITU




Salam,

Adakah korang hairan kenapa hari ni aku tepek kasut buruk tu kan..........sebenarnya ada kisah lucu disebalik kasut tu, sampai hari ni pun aku masih lagi gelak kalau teringat akan kisah tu, korang nak tahu takkkkk.............

Sebenarnya peristiwa ni berlaku minggu lepas, kasut ni sebelah kepunyaan si Eam dan sebelah lagi kawan dia yang punya, nak dijadikan cerita masa balik dari sekolah agama ari tu, sorang kawan ni keluar dulu, entah kenapa masa nak balik dia pakai kasut terus balik tak sedar rupanya yang dia pakai tu sebelah kasut dia dan sebelah lagi kasut Eam, dah le kasut orang elok dia pakai kedua-dua belah kanan pulak tu, jenis kaki apa ntah budak ni boleh tak sedar pakai kasut macam tu, menyusahkan orang jerkk....

Eam keluar tercarik2 kasutnya yang sebelah lagi tu takde, yang ada kasut budak tu jerkk kedua2nya belah kiri, nak buat camno orang dah balik kan....takkan nak balik berkaki ayam pulak, Eam pun pakai ajerlah kasut tu bawa balik rumah dengan muka masam
mencuka.

Sampai jerk kat rumah terus beritahu aku cerita yang sebenar, miahahahahahah........
aku gelak tak hengat masa tu, korang bayangkan kasut dipakai dua-dua belah kiri camtu.Yang aku geramnya takkan kaki budak tu tak rasa apa2 masa pakai tu, dahle tak tau sape dan dimana rumahnya, kalau tahu boleh la pegi tukar kan..

Esoknya si Eam mengarut taknak ke sekolah malu katanya takut kawan2 gelakkan dia pakai kasut camtu, kasutnya ada sepasang jerk malas nak beli baru sebab sekolah pun dah nak cuti ni kan.....

Mujurlah petang tu cikgu sekolah agama suruh Eam datang kesekolah, kasut dah jumpa katanya. hurmmmmmmm........selesai satu masalah aku, kalau tak beli baru le jawabnya.
Malas nak tanya cikgu jumpa kat mana, mungkin mak budak tu antar agaknya, macam2 kisah budak2 darjah 1 ni kan......

Daaaaaaaaaaaaaa.............

7 comments:

  1. hahaahaha...waakakakaka.lawak kak sal..gelak guling2 ni..adeiii...ah la pelik..camno bole xpasan 2-2 kanan..kalu satu kanan satu kiri xpe la jgk..hahahaa

    ReplyDelete
  2. suziey,

    Kak sal pun gelak guling nengok si Eam pakai ari tu,entahlah budak2 la kata kan....pakai kasut pun terbalik lagi agaknya tu.

    ReplyDelete
  3. miahahahahaha~
    aha la..
    macam mana la budak tu tak perasan dia pakai kasut kanan kat kaki kiri dia tu..
    mesti kes nak cabut cepat la tu

    ReplyDelete
  4. hahaha... lawak la k.sal n3 ni... hajar leh imagine camne dak tu pakai kasut tu... hikhikhik....

    ReplyDelete
  5. kak sal..fir pun penah kena kes camnie..
    esok tu aty tunggu kat sekolah ..cari balik kasut fir.huhuuhuhuh

    ReplyDelete
  6. hahaha

    seb baik ooo jumpa kasut lagi sebelah

    kalau tak pakai la sebelah lain hahahaha, mesti tersenget2 jer jalan hikhikhik

    ReplyDelete