About Me

My photo
Isteri kesayangan En.Lokman dan ibu yang anggun kepada 6 orang cahayamata,4 lelaki dan 2 perempuan.

FOLLOWER KESAYANGAN KU

Friday, March 27, 2009

KALAU HATI DAH TERPIKAT

Aku tak tahu nak hupdate apa sebenarnya ni, kepala dok serabut nak pikir macam2, fesyen bajulah, patern langsirlah, nak siapkan baju pelanggan lagi, anak2, kemas rumah, sidai kain, masak aku malas nak cerita dah, sebab benda tu memang wajib kan.... Last sekali aku dok depan laktop ni lagi baik dapat juga hilangkan kepenatan aku ni...disamping melepaskan rindu pada korang semua.

Lawa tak kain langsir yang kat bawah tu.....sebenarnya itulah kain langsir untuk rumah aku yang kat kampung, Lama dah aku dok rancang nak tukar, tapi tak terbeli jugak, asyik dok jahit yang orang punya aje, yang tukang jahit punya bertangguh-tangguh. Tak boleh jadik ni....bila dah jumpa yang berkenan dihati tu, terus aku cekup ajelah......Bang duit bang....hai botaklah kepala che abang aku ni, dapat bini tak reti nak jimat. dah jimatlah ni, cuma beli yang nak ajer...yang taknak mana aku beli, alasannnnnn nak melepaskan diri.

Ini baru kain tak jadik langsir lagi....bila dah jadik, siap semuanya aku hupdate lagi ya.....patern??? haaa....mana boleh bagitahu lagi ,saborlah....sabor. Korang lihatlah nanti ya....




Inilah rumah aku kat kampung tu, kesiaaaann ya...kesepian kat sana, tuannya asyik pindah randah, sekejap kat sini,sekejap kat sinun. Bila nak dok umah sendiri tak taulah, pencen koottt....
bila balik masa cuti sekolah je dapat dok lama skit, paling lama pun seminggu ajer....dikira lama lah tu....kan.



Aku buat langsir untuk satu ruang tamu dulu, ruang ke-2 tu...nanti2lah, yang ni pun jalan dah senget dah ni, tingkap punyalah banyak abis 43 meter untuk satu ruang, ish ish.... tu la dulu menggatal nak tingkap ala inggeris konon...sekarang sapa susah??? sendiri kena tanggung le....dah le ruang banyak, bilik pun banyak, mau pengsan aku kalau sekali sekala balik kemas umah ni.

13 comments:

  1. wah.. besonya umah akak.. best kan ada umah sendiri cenggitu.. cantik la kak

    ReplyDelete
  2. kak besornyer rumah..besttnyer.... linn ni tak taulah dpt ke tidak umah camnie... huhuuh byk gak langsir tu nak guna kan..adoii 43 meter..huihh berpelohh poket..

    ReplyDelete
  3. cutemiut,best ker...letih adalah,satu lagi kalau nak mintak bantuan sesiapa jenuh memanggil, takdaklah cantik mana ,biasa aje.

    ciklinn,ala....ada rezeki dapatlah tu.memang banyak linn tu yang bertangguh2 ni,lagipun jarang2 je dapat balik,kadang tu balik pun tak sempat nak bermalam,dok umah mak je.

    ReplyDelete
  4. comel rumah tu..kaler pun comel..rugi lah selalu tinggalkan rumah tu..

    ReplyDelete
  5. kain tu cantek...
    cantiknya umah..

    ReplyDelete
  6. kak.. brape bli kain tu semeter, kat mana?
    umah cantik langsinr pun msti kne cantik bru naik seri

    ReplyDelete
  7. salam cik sal..comey sugoh umoh demo..huhu..

    area mana tuh? rasa cm penah tgk je..ye la, kita ni kan sama2 ore merantau,kot2 asal jajahan takluk samo la dok..ikeke..

    ReplyDelete
  8. Mata Hati,nak buat camno...selagi tak pencen kena terimalah hakikat mencari rezeki ditempat orang.

    ya ke, time kasihlah atty.datang KB singgah le....

    FRB,kak sal beli kat nilai 3 je,tak klass pun...dapat 15 semeter,sama jer dengan yang kosong tu.

    ReplyDelete
  9. Maswani,ala....kalu kelate umah macam tu biasa jer kan,berlambak.tempat kita barang murah,upah pun murah.Area kubang kerian ,dekat2 pasir hor.

    ReplyDelete
  10. cantiknye rumah...kain langsir pon cantik...
    bile nak up date patern langsir nih...hehehe

    ReplyDelete
  11. Wah dh da rmh besar sdiri ye Kak Sal..cantik lagiii rmhnya..

    ReplyDelete