About Me

My photo
Isteri kesayangan En.Lokman dan ibu yang anggun kepada 6 orang cahayamata,4 lelaki dan 2 perempuan.

FOLLOWER KESAYANGAN KU

Saturday, December 19, 2009

HATIKU RESAH

Salam,

Sekarang ni aku rasa macam takde mood, takde semangat nak mendeco, takde idea dan tak tahu nak buat apa, tak tahu apa yang nak dirancang terlebih dahulu, aku jadi buntu, buntu..................

Tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..................... dalam kebuntuan itu mujurlah aku dapat menyiapkan tempahan coklat dari customer, cuma menjahit jer aku jadi serba salah nak buat ker.................taknak. Semua ini hanya kerana..................... aku sedang menunggu satu keputusan yang belum pasti.

Tapi yang nyata keputusan itu akan datang jua dan aku terpaksa akur dengannya, tentu korang tertanya2 kan...........dan nak tahu apakah yang sedang berlaku?????

Sebenarnya takde apa2 masalah besar pun................cuma aku jer yang terlebih risau menunggu keputusan ini, awal januari ni terjawablah segala keresahan itu dan.................terpaksalah aku akur dengannya maka terpaksalah aku............................uwaaaaaaaaaaaaaaaaaa....................

Untuk pengetahuan kawan2 ku semua, jika keputusan itu menyatakan che abang aku posting kat negeri mana2 sekali pun maka terpaksalah aku kena berpindah lagi, sedih tauuu........perkara inilah yang membuatkan mood aku jadi tak menentu.

Apa lagi anak2 aku sayang nak tinggalkan kawan2 sekolahnya, tapi apakan daya................demi tugas seorang bapa terpaksa dilaksanakan jua walaupun perit, dah berapa kali berpindah randah macam ni, satu jer aku pesan kat anak2, jika kita pandai, sekolah kat mana2 pun kita tetap pandai juga asal rajin berusaha, kawan2 yang baik kat mana2 pun ada jika kita tahu memilih kawan dan tahu jaga diri serta tidak sombong.

Aku, tersangatlah malasnya nak kemas barang2 semua, serba salah dibuatnya. Apakata aku lelong barang2 aku tu, oh!!!!! no no no no......................tak mungkin ianya berlaku, aku sayang tauu................berapa lori sekali pun aku rela mengangkutnya.

Kalau benar2 kena pindah, penatnyaa...............sape nak tolong aku kemas nih......................nanti aku bagi upah, hi hi............................

Daaaaaaaaaaaa..........................

6 comments:

  1. betui tue kak..x kira di mana kita berada..as long as kita boleh serasi ngan tpt n suasana baru..tp..bab pindah tue yg x best tue! penat woo mengemas!huhu

    ReplyDelete
  2. takpe lah kak, demi utk family kan. Tapi penat nya nak kemas2 sebelum dan selepas tu.

    ReplyDelete
  3. nak lelong brg2 akak tu...sy nak beli...nak beli...pasal semuanya cantik2 belaka..geram dibuatnya..tapi kalo bab mengemas..mmg memenatkan...baru kemas bilik anak2 aje dah penat inikan pulak sebuah rumah...fuhhh sakit jiwa tu

    ReplyDelete
  4. Gieyana,

    Betul tu gie,kat mana2 pun ada kawan cuma nak cari yang serasi tu payah sikit kan....tak tau nak cakap memang memenatkan dik......

    ReplyDelete
  5. kv,

    Ni yang buat akak serabut ni,dah la barang akak banyak,adoiii..........mau pengsan.

    ReplyDelete
  6. MAMASYAZA,

    Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul,tapi......akak sayang la nak lelong barang tu....bukan senang nak dapatkan semula woo....

    ReplyDelete