About Me

My photo
Isteri kesayangan En.Lokman dan ibu yang anggun kepada 6 orang cahayamata,4 lelaki dan 2 perempuan.

FOLLOWER KESAYANGAN KU

Monday, September 7, 2009

MENU BERBUKA SEMALAM

Salam,

Inilah antara menu berbuka semalam, walaupun penat shopping untuk persiapan raya, aku dengan gigihnya menyiapkan juadah ini untuk anak2 dan suami tercinta.

Kadang2 malas nak pegi pasar ramadhan, depa masak bukan sedap mana pun kadang2 tu diorang jual saki baki yang semalam mana kita tahu kan............

Antara menu masakan kampung dari aku, layannnn.................................



Solok lada ni dah lama aku tak bikin, shedap tau............terangkat, mokcik sumbat banyak2 dah kata buat sendirik, kalau kat kedai kurus keding jerk kan................




Telur bungkus daging dengan caret, anak2 sukee bangat..............tak sempat nengok dah habis licin.



Haaaa...........menu yang kat atas ni rasanya korang tak pernah jumpa, orang belah kelate dan terengganu jerk yang mungkin kenal.

Ikan rebus goreng letak bawang dan lada, best ni tau nak tahu cubalah buat senang jerk.



Dan yang akhir sekali biasalah tom yam campur aku yang main campak2 jerk......alhamdulillah.... kenyang sungguh semalam, hari ni dok tengah pikir2 nak masak ape pulak agaknya ya..........

Daaaaaaaaaaa............................................

4 comments:

  1. saya suka makan solok lada tu..sedap arrrr...akak buat mesti sedapkan...

    ReplyDelete
  2. MAMASYSZA,
    Akak pun sukee.....mestilah sedappppp.....kih kih kih puji diri la pulak....,heh heh....

    ReplyDelete
  3. Wah Kak meriahnya lauk berbuka npk sedaaap2 jer lauk tu..Share laa menu Ikan Rebus goreng letak bawang lada tue kan cam syedaap jer..

    ReplyDelete
  4. kak, behnyer solok lada tu...makang ngan nasik krabu pun sedap! pos skit ke johor i...hehehhe

    ReplyDelete