About Me

My photo
Isteri kesayangan En.Lokman dan ibu yang anggun kepada 6 orang cahayamata,4 lelaki dan 2 perempuan.

FOLLOWER KESAYANGAN KU

Thursday, February 12, 2009

MINAT KER GILERR...

Di sini aku ingin berkongsi minat dengan teman2 semua, selain menjahit ,menyoping, inilah minat aku yg tak boleh di tahan2. Sekarang ni tgh giler konsep inggeris katakan, aku pun jadi gila jugalah. Tapi bukan gila tu tau, gila hiasan dalaman jer jangan salah faham tau....nanyaa....Aku ni kalau sehari tak kemas rumah tak sah, macam cacing kepanasan tak tahu kenapa, walau banyak kerja, penat mana sekalipun aku tetap buat keja ni supaya rumah sentiasa kemas dan bersih kecuali bila dah tak dapat bergerak tak tau la, akan aku paksa anak aku plak yg buat ataupun suami aku yg kena buat he he he......macam mem besar plak(maaf ya bang). Selagi aku larat, aku tak nak tengok rumah bersepah umpama kapal yg dah pecah. Itu bukan prinsip hidup aku, aku suka ketenangan dan kedamaian biarpun berada kat dalam rumah sebab di sinilah tempat kami sekeluarga berteduh dan melakukan aktiviti seharian. Bila rumah bersih hati jadi tenang, suami pun senang berada di rumah kan..kan..kan.

Teringat aku masa tinggal kat johor dulu, aku ada ramai kawan yg sama minat dgn aku sekepala lah katakan. Kami beli barang sama2, shopping pinggan mangkuk, barang kristal dan perabut pun sama2. Tapi kami tak beli yg sama, lain skit la. Itu kisah lama aku, sampai lo ni pun aku masih ingat lagi, kelakor betul....menghabiskan geta laki aje. Nasib baik laki kita sporting....cayang abang (bodek lg lah tu). setiap barang hiasan yg ada kat rumah aku ni ada kenangannya, sebab tu lah aku sayang sangat dan jaganya dgn baik dan sampai sekarang aku dah pindah ke KL pun masih dalam keadaan baik lg.




Pasu cina dari p.pinang

Masa nak pindah dulu, akulah orang yg paling risau sekali. Bukan apa takut barang2 aku pecah je, bukan senang nak dapet tau......Aku sanggup ulang alik dari johor turun ke KL semata mata nak angkut barang2 kesayangan tu dgn unser, dua tiga kali jugalah sebelum pindah, yg lain semuanya di angkut dgn lori.Orang yang minat bunga rose pasti dia suka dgn konsep inggeris kan, betul tak cikLinn. Aku minat sangat2 dari ruang tamu sampai ke tempat tidur ada bunga rose, kat tandas takde le. Dah nampak macam kedai bunga plak, tapi tak kesah le apa orang nak cakap, yg penting aku minat. Inilah yg di katakan minat giler, Aku selalu beli majalah Anjung seri untuk buat rujukan tentang hiasan dalaman ni, terima kasih Anjung seri kerana banyak membantu. Di bawah adalah koleksi rose aku macam2 warna gitu. okeh...




6 comments:

  1. geram jer tengok rumah org leh buat dekorasi cantik camni...

    kalau kat rumah sayalah nie..tinggal kaca bertaburan jer nampaknye hehe..

    bayangkan pasu kesayangan saya yg dah berbelas tahun saya simpan takde pape tapi bila pindah rumah dan letak kat meja solek..anak saya g tarik bunga yg ada kat pasu tu..apa lagi..

    saya merajuk 1 hari tak nak kawan dgn anak saya tu huhuhu...

    ReplyDelete
  2. Ya la, bebudak memang camtu...tapi kita kena selalu mengawasinya,lama2 biasalah dia....tengok pun tak nak ehh.

    ReplyDelete
  3. Sal, dah beli ke?? leh upload gambar kat blog... kaktie nak tengok. Sms lah rege seme tu...

    ReplyDelete
  4. Sal ingat ada problem internetlah..tak dapat upload gambar..kat blog pun tak keluar gambar..tulisan saja yang nampak. Nanti boleh, Sal upload..

    ReplyDelete
  5. warghhh......koleksi yg cantik banget...

    **amboi k atie kita tu...xcited tu..hiks..bravo!

    ReplyDelete
  6. Hahaha...suzie kak tie memang xcited tau.
    Em sal... apa yang tak nampak lak ni... kaktie tengok ok jer...

    ReplyDelete